BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

SWEET SIXTEEN

Friday 16 September 2011

senyum itu sedekah =)



Cara untuk senyum pun ada ke? Hehe. Ada, ni untuk sesiapa yang rasa murung dan sunyi tu.


Cara pertama > Keluar dari rumah korang sekarang, pergi ke tempat yang korang boleh rasa angin sejuk menghembus korang. Cewahh! Feel angin tu, dan hirup suasana segar tu, korang sure kan tersenyum sendiri walaupun masa tu korang ada masalah.

Cara kedua > Imagine seseorang special nyanyikan lagu untuk korang. Weeee! Contoh macam lagu “Masih Terserlah Ayumu” tu kan, kalau lah masa tu korang tengah merajuk dan si dia nyanyikan lagu tu untuk korang, sure korang tersenyum.


Cara ketiga > Bukak Youtube atau sumber sumber yang boleh, tengok cerita lawak. Kalau korang tak senyum, sah mental ada problem,hehe. Luna pernah cuba cara ni bila ada masalah. Reda sikit rasa tension tu lepas gelak.


Cara keempat > Hang out dengan best friend korang, pergi la tengok wayang ke , mana mana ke. Gosip gosip ke. Best friend adalah the best medicine kalau korang rasa tension.


Cara kelima > Redha dengan ketentuan Allah. Ini tak semudah perkataan. Semua orang boleh cakap. Redha, redha, tapi bukan senang kita nak buat. Hati kita amat degil dan keras. Tapi kita boleh cuba kan? Hayati keindahan alam yang Allah cipta, mengadu kepada Dia, Insyaallah kita akan dapat ketenangan hati. 




Tu je lah. Hehe. Ni pandangan kami sendiri je. Tak tau korang punya macam mana pulak kan. Kongsi la sikit...

0 comments: